Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем след смяна на термостат 2,4 JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Чак пък да изтече,има сачмичка която пречи да изтече но ако развиваш бавно?
    Така или иначе трябва да допълниш,при развиване на стария и съответно поставянето на новия търпи известни загуби,ако тръгне компресора добре.
    156 2.4 jtd 2001 Sportwagon Sony,Hertz,Boss & JBL sound
    KONI sport adjustable suspension kit,Big BREMBO brake kit
    Cinquecento 1.1i 1998 Sporting
    Subaru İmpreza 2000 turbo 1999 Sportwagon

    Comment


    • #32
      Мислех да ходя да ми изтеглят фреона, да сменя пресостата и пак да го налеят. Щом казваш, че има сачма, освен да пробвам да го развия възможно най бързо и ако изтече много, чак тогава да ходя да допълвам.
      sigpic
      Alfa 156 SW 2.4 JTD 140 hp

      Comment


      • #33
        Ами ако има достатъчно налягане компресора ще тръгне ако не няма да тръгне.
        После идва другия филм дали ще духа достатъчно студено да речем?
        Най добре проверка в сервиз за да си сигурен,все пак там ще се види всичко черно на бяло.
        156 2.4 jtd 2001 Sportwagon Sony,Hertz,Boss & JBL sound
        KONI sport adjustable suspension kit,Big BREMBO brake kit
        Cinquecento 1.1i 1998 Sporting
        Subaru İmpreza 2000 turbo 1999 Sportwagon

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от Alexius Покажи съобщение
          Мислех да ходя да ми изтеглят фреона, да сменя пресостата и пак да го налеят. Щом казваш, че има сачма, освен да пробвам да го развия възможно най бързо и ако изтече много, чак тогава да ходя да допълвам.
          Аз на твое място бих отишъл в сервиз да ми сменят пресостата. Хем ще източат фреона та да не се губи, хем ще ти напълнят после колкото трябва, а ще ти проверят и системата за херметичност след смяната. Да не правиш двойна работа после.
          166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
          ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
            Аз на твое място бих отишъл в сервиз да ми сменят пресостата. Хем ще източат фреона та да не се губи, хем ще ти напълнят после колкото трябва, а ще ти проверят и системата за херметичност след смяната. Да не правиш двойна работа после.
            +1

            Това е най-правилното по отношение смяната на пресостата. Освен това просто допълване на системата с газ е силно непрепоръчително поради това, че така няма да се знае дали газ и масло са в правилното съотношение, което е критично за компресора.

            Поради това аз никога не допълвам климатика. Всичко се изтегля и се пълни наново.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #36
              Това имах предвид под допълване. Преди 3 месеца правих профилакита на климатика, изпразване, проверка за течове и пълнене отново. Това ще направя и сега при смяната на пресостата.
              sigpic
              Alfa 156 SW 2.4 JTD 140 hp

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                +1

                Това е най-правилното по отношение смяната на пресостата. Освен това просто допълване на системата с газ е силно непрепоръчително поради това, че така няма да се знае дали газ и масло са в правилното съотношение, което е критично за компресора.

                Поради това аз никога не допълвам климатика. Всичко се изтегля и се пълни наново.
                Това по принцип е отново грешка, защото при тегленето на фреона, то се тегли и масло, но никога не знаеш колко масло остава в системата, а то остава.
                За това ако ти теглят фреон и отделят да кажем 50 грама масло, то теоретично трябва да ти набутат отново 50 гр. масло, а не 150 гр., колкото пише по книга и да ти кажат, че си имал липса от 100 гр. и сега си ОК вече.
                А повечето бутат толкова, колкото пише в книгата за съответния автомобил и не се съобразяват с изтегленото.
                Поради това системата се набутва с повече масло от колкото трябва. Което понякога дори е фатално за компресора.

                И ако искаш да си максималист и да държиш на точността, то трябва да свалиш компресора и да източиш цялото масло от него.
                След това трябва да набуташ поне 3 пъти цялата система с фреон и да го изтеглиш.
                Защото маслото се мие именно с фреон.
                По този начин ще изтеглиш максимално маслото от цялата система и вече накрая набутваш точното количество фреон и масло.
                Не ми се вярва твоите хора, при които ходиш, да го правят това, защото е времеемко и трябва да ти вземат повече пари.
                Съответно стават и неконкурентоспособности на пазара и ти ги намразваш.
                Last edited by BO; d.m.y г., 12:12.
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                  Това по принцип е отново грешка, защото при тегленето на фреона, то се тегли и масло, но никога не знаеш колко масло остава в системата, а то остава.
                  За това ако ти теглят фреон и отделят да кажем 50 грама масло, то теоретично трябва да ти набутат отново 50 гр. масло, а не 150 гр., колкото пише по книга и да ти кажат, че си имал липса от 100 гр. и сега си ОК вече.
                  А повечето бутат толкова, колкото пише в книгата за съответния автомобил и не се съобразяват с изтегленото.
                  Поради това системата се набутва с повече масло от колкото трябва. Което понякога дори е фатално за компресора.

                  И ако искаш да си максималист и да държиш на точността, то трябва да свалиш компресора и да източиш цялото масло от него.
                  След това трябва да набуташ поне 3 пъти цялата система с фреон и да го изтеглиш.
                  Защото маслото се мие именно с фреон.
                  По този начин ще изтеглиш максимално маслото от цялата система и вече накрая набутваш точното количество фреон и масло.
                  Не ми се вярва твоите хора, при които ходиш, да го правят това, защото е времеемко и трябва да ти вземат повече пари.
                  Съответно стават и неконкурентоспособности на пазара и ти ги намразваш.
                  Системата се вакууимра с вакуум помпа, фреона е течен, маслото е разтворено в него, щом се мие- така ли е?
                  Нищо не остава, как маслото влияе зле? Ако е с литър отгоре сигурно.
                  Процедурата е- вакуумиране, масло, фреон с необходимото тегло
                  Last edited by lordliness; d.m.y г., 12:36.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                    Това по принцип е отново грешка, защото при тегленето на фреона, то се тегли и масло, но никога не знаеш колко масло остава в системата, а то остава.
                    За това ако ти теглят фреон и отделят да кажем 50 грама масло, то теоретично трябва да ти набутат отново 50 гр. масло, а не 150 гр., колкото пише по книга и да ти кажат, че си имал липса от 100 гр. и сега си ОК вече.
                    А повечето бутат толкова, колкото пише в книгата за съответния автомобил и не се съобразяват с изтегленото.
                    Поради това системата се набутва с повече масло от колкото трябва. Което понякога дори е фатално за компресора.

                    И ако искаш да си максималист и да държиш на точността, то трябва да свалиш компресора и да източиш цялото масло от него.
                    След това трябва да набуташ поне 3 пъти цялата система с фреон и да го изтеглиш.
                    Защото маслото се мие именно с фреон.
                    По този начин ще изтеглиш максимално маслото от цялата система и вече накрая набутваш точното количество фреон и масло.
                    Не ми се вярва твоите хора, при които ходиш, да го правят това, защото е времеемко и трябва да ти вземат повече пари.
                    Съответно стават и неконкурентоспособности на пазара и ти ги намразваш.
                    Хората чиито услуги ползвам винаги изтеглят всичката газ и мерят количеството изтеглено масло. После правят новото зареждане, като добавят количеството изтеглено масло + 10%. Твърдят, че тези 10% са това, което се губи от маслото с течение на времето и дори и маслото да се окаже с 10% в повече, това не е фатално за компресора.

                    Но основният смисъл от изтеглянето и вкарването на цялото количество газ е в това да е сигурно, че в системата се съдържа точното количество газ.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Хората чиито услуги ползвам винаги изтеглят всичката газ и мерят количеството изтеглено масло. После правят новото зареждане, като добавят количеството изтеглено масло + 10%. Твърдят, че тези 10% са това, което се губи от маслото с течение на времето и дори и маслото да се окаже с 10% в повече, това не е фатално за компресора.

                      Но основният смисъл от изтеглянето и вкарването на цялото количество газ е в това да е сигурно, че в системата се съдържа точното количество газ.
                      Да и след като минеш тази процедура 5 пъти - един път за смяна на парното, след това защото някаква тръбата ти пречи за един ремонт и след това още 3 пъти, защото си го минаваш профилактично, ето ти едни 50% количество на маслото в повече.

                      Теоретично казах как се прави ако искаш да е по книгите.
                      В другия случай разчиташ на твоите хора, че 10% си загубил, кръстосваш пръсти да са познали и продължаваш да си караш.
                      Няма как да си изгубил 10% от маслото и това да не се вижда очевидно. При 10 гр. излязло масло извън системата става грозна гледка и очевидно се вижда теча.
                      Всеки сам си избира.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                        Да и след като минеш тази процедура 5 пъти - един път за смяна на парното, след това защото някаква тръбата ти пречи за един ремонт и след това още 3 пъти, защото си го минаваш профилактично, ето ти едни 50% количество на маслото в повече.

                        Теоретично казах как се прави ако искаш да е по книгите.
                        В другия случай разчиташ на твоите хора, че 10% си загубил, кръстосваш пръсти да са познали и продължаваш да си караш.
                        Всеки сам си избира.
                        5 пъти? Ако го правиш повече от веднъж на 3 години, явно имаш сериозен проблем и следва да фокусираш вниманието си върху решаването му.

                        А и как точно сметна, че 5х10% от 50 гр са половината от маслото в системата?
                        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:51.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          5 пъти? Ако го правиш повече от веднъж на 3 години, явно имаш сериозен проблем и следва да фокусираш вниманието си върху решаването му.
                          Същата е и логиката, която каза на твоите хора със загубата на масло.
                          Ако веднъж загубиш 10% от маслото, то както казах това очевидно ще се вижда.
                          Защо дори и първия път добавят 10%?
                          Може би за да изглеждат компетентни.

                          Не, че нещо, ама говоря от личен опит за това, което казвам.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                            Същата е и логиката, която каза на твоите хора със загубата на масло.
                            Ако веднъж загубиш 10% от маслото, то както казах това очевидно ще се вижда.
                            Защо дори и първия път добавят 10%?
                            Може би за да изглеждат компетентни.

                            Не, че нещо, ама говоря от личен опит за това, което казвам.
                            Колкото масло изтеглят му добавят 10% и го вкарват обратно.

                            Примерно изтеглят 50 гр, добавят 5 гр и вкарват 55.

                            Сложно ли се изразявам?

                            От 15 години им ползвам услугите и до момента не съм имал никакви проблеми.

                            Очевидно не е необходимо да ми правят шоу за шарани за да продължавам да ходя при тях.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              ...
                              Примерно изтеглят 50 гр, добавят 5 гр и вкарват 55.

                              Сложно ли се изразявам?
                              .....
                              Съвсем не се изразяваш сложно, както мисля и аз.
                              И 5 гр. масло да е излязло извън системата ще стои мазно. Дори ще омасли цял маркуч или ще направи 20 сантиметрово петно на кондензатора.

                              Пак да попитам - обоснови им тогава решението за добавяне на 10% към изтегленото масло.
                              Защо не са 15%?
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                                Пак да попитам - обоснови им тогава решението за добавяне на 10% към изтегленото масло.
                                Защо не са 15%?
                                Явно се придобили опит от практиката си. А и за мен това не е толкова интересно. Интересното за мен е, като ми пълнят климатика средно веднъж на 3 - 4 години, да нямам проблеми. И аз наистина нямам.


                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X